Nederland in lockdown. Dit zijn de maatregelen van Rhiant

17 december 2020

We hadden het misschien al even zien aankomen, maar maandag was het dan ook echt zo: Nederland gaat in een zware lockdown. Maandag kondigde premier Rutte aan dat naast de restaurants en cafés ook winkels, kappers en andere zaken hun deuren moeten sluiten.

Dit is natuurlijk erg vervelend voor alle ondernemers, maar ook voor alle werknemers van deze zaken. We hopen dat u niet al te veel last heeft van deze coronamaatregelen.

Coronamaatregelen bij Rhiant
Op veel plekken worden coronamaatregelen aangepast om zo nog te voldoen aan de maatregelen van de overheid. Rhiant volgt vanaf maart al de richtlijnen van het RIVM. Ook hebben we na eerdere persconferenties onze werkwijze en maatregelen al zo aangepast, dat deze ook passend zijn voor een zware lockdown, zoals nu het geval is. We werken zoveel mogelijk thuis, we regelen zoveel mogelijk digitaal of telefonisch en houden altijd 1,5 meter afstand. Ook is het al een tijdje verplicht om een mondkapje in ons pand (dat alleen open is op afspraak) te dragen.

Alle maatregelen op een rij
Aangezien onze maatregelen al passend zijn voor ook deze zwaardere lockdown, blijven onze maatregelen hetzelfde. Hieronder vindt u alle maatregelen van Rhiant op een rij:

  • Ons kantoor is alleen op afspraak open
    Ons kantoor is de komende weken gesloten en alleen op afspraak open. Wilt u langskomen? Zorg dan dat u een afspraak maakt. Wij willen u wel vragen om zoveel mogelijk digitaal of telefonisch te regelen om eventuele besmettingen te voorkomen. U kunt ons bereiken via mail: info@rhiant.nl of bel ons op 078 681 2152 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 – 12:00).
  • Het dragen van een mondkapje is verplicht
    Heeft u een afspraak? Het dragen van een mondkapje is verplicht wanneer u bij ons op kantoor binnenkomt. Heeft u geen mondkapje? Rhiant heeft extra mondkapjes voor u klaarliggen die u kunt gebruiken. U kunt bij de ingang ook gelijk uw handen desinfecteren zodat u de kans op besmetting verkleint. Ook maken wij gebruik van plexiglas schermen ter bescherming. Heeft u griep- of verkoudheidsklachten? Laat het ons dan weten en blijf thuis.
  • Wij houden altijd 1,5 meter afstand
    Komt u langs bij ons op kantoor voor uw afspraak? Weet dan dat wij altijd 1,5 meter afstand houden. Houd u alstublieft aan de afstand voor uw, maar ook voor onze veiligheid.
  • Uw reparaties gaan gewoon door
    Heeft u een reparatieverzoek? Reparatieverzoeken worden door Constructif nog gewoon uitgevoerd. Zij hanteren hierbij wel de RIVM richtlijnen. Hiernaast houden zij zich ook aan de richtlijnen van Bouwend Nederland, het protocol samen veilig doorwerken. Dit betekent bijvoorbeeld dat zij 1,5 meter afstand houden, maar ook dat zij mondkapjes dragen om de kans op besmetting te verkleinen.  Constructif noemt dit contactloos repareren.
  • Reparaties
    Bij een reparatie vragen we of u gezondheidsklachten heeft die verband hebben met het coronavirus (verkoudheid, hoesten of koorts). Als dat zo is, komt onze medewerker niet binnen. Ook dragen wij in onze complexen, bij bezichtigingen een mondkapje.
  • Onze medewerkers
    Als een van onze medewerkers de hiervoor genoemde gezondheidsklachten heeft, blijven zij thuis. We zorgen ervoor dat de betreffende medewerker in deze periode geen klantcontacten heeft.
  • Leveranciers en bedrijven
    We vragen de bedrijven die voor Rhiant en Constructif werken dezelfde richtlijnen te volgen.
  • Het verhuurproces
    Het verhuurproces proberen wij zoveel mogelijk digitaal te regelen. Het intakegesprek zal daarom ook telefonisch afgenomen worden. Omdat we u zo goed mogelijk willen helpen gedurende het proces hebben we ervoor gekozen om sommige zaken niet digitaal, maar in een fysieke afspraak te regelen. Zo is bijvoorbeeld het tekenen van het huurcontract nog altijd bij ons op kantoor. Wel houden onze medewerkers ten allen tijde 1,5 meter afstand.

Voorziet u problemen?
Het kan natuurlijk zo zijn dat ook de gevolgen ondervind van de coronamaatregelen. Voorziet u problemen met de betaling van uw huur? Neem dan contact op me info@rhiant.nl.

Heeft u nog vragen?
Heeft u nog vragen, neem dan gerust contact met ons op. We beantwoorden uw vragen graag.

Reageer op dit nieuwsbericht