Woonfraude

Rhiant wil woonfraude graag actief aanpakken, maar dat kunnen wij niet alleen! U als buurtbewoner, buurman of -vrouw, ziet vaak meer dan wij.

Wat is woonfraude?
De huurder van een woning komt de regels van zijn huurovereenkomst niet na. Denk hierbij aan:

• Inwoning: het zonder toestemming van Rhiant iemand in huis nemen.
• Hoofdverblijf elders: de hoofdhuurder heeft zijn hoofdverblijf niet meer (grotendeels) op het adres.
• Onderhuur: de woning wordt onderverhuurd aan familieleden of andere bewoners.
• Kamerhuur: er worden kamers verhuurd aan andere bewoners.
• Bedrijfsmatige handelingen: de woning wordt alleen gebruikt als bedrijf of winkelruimte.
• Hennepteelt: in de woning is een kwekerij, stekkerij of drogerij gevestigd.
• Prostitutie: de bewoner of huurder verricht seksuele bedrijvigheid in de woning.
• Drugs: er worden drugs verhandeld of in grote mate gebruikt door personen.
• Kraak: de woning is gekraakt.

Woonfraude melden
Heeft u een vermoeden van woonfraude? Geef dit dan direct door via www.sociaalbeheer@rhiant.nl of telefonisch via 078-6812152. U kunt ervoor kiezen uw melding anoniem te maken door uw persoonlijke gegevens niet te vermelden. Maar ook als u uw gegevens wel vermeldt, deelt Rhiant deze niet met de fraudeur.